mandag den 3. juni 2019

Søsætning af ny kajak

Jeg er blevet færdig med årets kajakprojekt, og det var tid til søsætning af den. Først kunne jeg dog ikke dy mig fra at fotografere de tre kajakker jeg har bygget sammen.
Forrest ligger den lille Black Pearl, som nu er overgivet til min svigerdatter. I midten ligge min Black Pearl og bagerst ligger Smaug - min første hjemmebygggede kajak, som min søn ror i.
Linnea, der ikke har roet så meget - var spændt på om hun kunne holde balancen i den kun 47 cm smalle kajak kunne holde balancen. Det var der ingen problemer med, hun sad fint og afslappet i den.
Der var en del traffik af motorbåde - og de var ikke alle lige hensynsfulde - men de blev klaret i fin stil og Linnea var begejstret for den måde Perlen skar sig gennem de krappe hækbølger. Hun var også godt tilfreds med hvor let den gled af sted og hvor nem den var at manøvrere.
Vi roede en tur rundt om Ydernæs og nød den dejlige natur og det hyggelige miljø der er omkring Gammelåen.
Næste rotur bliver nok i forbindelse med IPP 2 kursus på De hvide Svaner
Det blev til 8 km

Ingen kommentarer: