mandag den 29. juni 2020

Overnatningstur til Svinø

Vejret var fint, da jeg besluttede mig for at tage en tur til Svinø og overnatte i telt. Jeg roede af sted sent på eftermiddagen efter at have pakket Tideracen med telt, Trangia, lidt mad og sovegrejet. Det blev første tur med mit nye Asivik 7 cm oppustelige underlag og kun en fleecesovepose.
Turen derned var forholdsvis begivenhedsløs. Jeg skulle lige ind til bageren og have en bolle til søndagens morgenmad - det blev så også til en softice. Shit happens!
Da jeg roede alene fulgte jeg kysten hele vejen til Svinø, hvor jeg blev budt velkommen af Kolbe og hans bror Sven. De var nede for at fridykke i strømmen. For at sympatisere lidt med dem, snuppede jeg et par rul. De gik forbløffende let med den lastede kajak. 
Tomas og Sven kørte ret hurtigt hjem. Men Rikke var der også sammen med sin mand Jens og to børn. De var kørt derned i bil og snuppede en overnatning. Hyggeligt med nogen at snakke med. Aftensmaden stod på Wienergryde på dåse peppet op med en gang blandede bønner.
Næste morgen pakkede jeg ret hurtigt sammen og tog turen hjem langs kysten igen. Det var meget varmt, så det blev til lidt afkølende rul undervejs. Jeg hilste på et par havsømmere ud for Enø. De var dejlig nemme at se med de orange bøjer. Turen tog lidt over 3 timer med to små pauser undervejs.
I Karrebæksminde stødte jeg på en del trafik ind og ud af havnen. Jeg ventede pænt til der var faldet lidt ro over det, før jeg roede under broen.
Utroligt hvor meget der skal med til en enkelt overnatning - det er vist godt jeg ikke er vandrer og skal have det hele på ryggen.

Det blev til 35 km's roning

Ingen kommentarer: