onsdag den 23. september 2020

Sensommertur

Sensommeren bliver ved med at vise sig fra sin bedste side. Det var dog en helt ekstraordinær tirsdag Jes og jeg var på tur i. Der var en lille smule vind da vi kom ud af kanalen, men da vi var nået om til Fladstrand var den døet helt hen, og vi havde havblik på resten af turen.

Frokosten - hoddogere selvfølgelig - blev tilberedt over bål lavet af medbragt brænde og nydt på stranden ved Vejlø Skov.

Mætte og tilfredse sad vi og nød roen og udsigten.
Roen varede dog kun ved til en flismaskine gik i gang på Gavnø, men selv den irriterende brumme kunne ikke ødelæge øjeblikket. Og den holdt da heldigvis forholdsvis hurtigt op.

Da vi efter en god time satte i vandet igen oplevede vi at vi kunne se bunden helle vejen over Kragholm Strøm - det har jeg ikke oplevet før. Vi kunne også tjekke ruserne for fisk - dem var der ikke mange af, men ved alle ruserne var der en del krabber.


Kortet er lidt frækt hugget fra Wikipedia, som jeg linker til for sone min udåd.

Bundudsigten fortsatte hele vejen over Karrebæk Fjord bortset fra sejlrenden. Der var store områder med ålegræs, men fiskene skal godt nok være snedige for ikke at havne i net og ruser. Jeg hørte senere på dagen er der er sat restriktioner for hvor mange ørreder og aborre fiskerne må tage. Men i de 15 år jeg har roet på fjorden, har jeg kun set kontrol en enkelt gang.
Det blev til lidt rul før turen gik hjemad gennem kanalen. Og der så vi isfugl for tredie gang på turen.

17 km


Ingen kommentarer: