fredag den 25. marts 2022

Torsdagstur til Borgnakkeskoven

Jes og jeg havde planlagt en rotur, og Karin blev tilbudt at ro med. Hun havde haft en nattevagt, men var frisk nok til at ro af sted ved halvtolvtiden.

Modsat min forrige tur var der en smule vind, men dog ikke mere end vi klarede med et smil. Jes og jeg havde traditionen tro pølser og alt hvad der kræves for at lave hotdogs. Vi fandt et lille hul mellem sivene foran Borgnakkeskoven. Her var der læ, og snart blussede bålet. Da de værste flammer var væk, fik vi hurtigt ristet pølser, og jeg må sige at Karin faldt godt ind i traditionen - om end hun havde lidt problemer med rækkefølgen af de medfølgende suaser.

Da vi roede videre, var vandstanden sunket til et meget lavt niveau. Først skulle vi dog i kajakkerne, og det kan jo gøres på mange måder. Karin klarede det i fin stil, og fik svunget begge ben ned i kajakken. Lidt ærgerligt, for havde jeg været lidt kvikkere, havde jeg fået et fint billede af hende nærmest liggende i cockpittet og begge ben strittende lige op i luften
Turen videre gik rundt om Lindholm i en stor bue, da der flere steder er meget lavvandet og en del sten omkring øen

Efter 13 km kunne vi mætte og veltilpasse gå i land tilbage i NKC.


Ingen kommentarer: