fredag den 15. april 2022

Ny kajak - Nanorsuaq

Endelig kom min nye hjemmebyggede kajak på vandet. Efter at par år med store nedlukningen af Senioværkstedet i Næstved - hvor jeg byggede kajakken - blev jeg endelig færdig med den. Nu mangler kun tilpasning sæde og lårstøttter. Det må afgøres af erfaringer på de første roture.


Den første tur blev ikke så lang. Jeg nåede dog at prøve kajakken i forskellige vindretninger og lidt småbønder. Den har en lidt anderledes balance og kræver noget mere finne end min Black Pearl. Det første er nok bare en vanesag, og der andet er jeg vant til fra min Tiderace.

Turen blev kort, for pludselig ringede min telefon. Det var Gunnar fra Seniorværkstedet, der lige skulle høre hvor jeg havde lagt hans nøgler, som jeg havde lånt for at få kajakken op fra byggekælderen. De lå i min bukselomme, så hjemturen blev en 3,5 lang omgang temporoning. Det var hårdt, men GPS'EN viste at jeg havde roet hele 6,8 km I gennemsnit - og det er noget mere end jeg plejer.

Det blev til 7 km.

Ingen kommentarer: