tirsdag den 26. februar 2008

Blæsevejrstur

Johnny, Peter, Sinne og undertegnede mødte op til tirsdagsturen. Da vi roede af sted fortalte computeren at det blæste 14 m/s ved Karrebæksminde, så vi besluttede os for at ro ud af den gamle å, forbi Gavnø og se hvordan fjorden mellem Karslgab og Enø så ud, før vi besluttede os for den sidste del af turen.

Vi blev mødt af meget kraftig vind i Jacobshavn og måtte lægge kræfterne i for at komme frem. Der blev hurtigt læ ved Gavnø og turen over Fladvand gik nemt. Ved Karlsgab drak vi en tår kaffe og blev enige om at ro rundt om Gavnø. Igen måtte der arbejdes - jeg skiftede til min reservepagaj, der er lidt mindre end min normale Gala kulfiberpagaj, og det var en god ide. Vi kom på hårdt arbejde i modvind og krappe bølger der flere gange skyllede hen over fordækket på Seayaken og ramte mig i brystet. Vinden rev ikke nær så meget i den mindre pagaj som i min normale. Efter et stykke tid kom vi læ af Enø, og da vi havde rundet Gavnø kom vinden ind skråt bagfra. Vi var nu på lavere vand, så bølgerne var ikke så høje. Det sidste stykke mod kanalen lykkedes det os at fange nogle af de små bølger og surfe lidt på dem. Vi skulle dog arbejde lige så hårdt for at blive foran bølgen som vi skulle i modvinden.

Alt i alt en tur der gav god motion, og vi var da også en lille flok veltilpasse og trætte roere der fik serveret en gang bøfsandwich af Michael da vi kom tilbage til klubhuset.

Turlængde 15 km.

Tirsdag en 19. varJohnny og jeg Gavnø rundt i fint vejr.

Turlængde 16 km

Ingen kommentarer: