lørdag den 8. august 2009

Enø rundt - igen

Enø rundt sammen med fruen

En af sommerferiens sidste dage inviterede jeg min viv med på en tur rundt om Enø. Vi havde købt et billede af en lokal kunstner - Helle Jessen - og jeg lokkede med at kunne vise hvor det er malet.
Vi tog af sted fra DUI hytten - samtidig med at en rundflyvningshelikopter lettede - og for at komme lidt i læ for østenvinden roede vi langs Gavnø og Vejløs kyst til renden mellem Enø og Dybsø. Her holdt vi en lille strække ben pause og nød den ekseptionel flotte udsigt. Det er virkelig yndlingsstedet blandt mange af mine rokammerater.
Efter pausen gik turen videre langs Enøs kyst. Det første stykke er langs et fladt overdrev med løsgående heste og køer. Derefter følger et langt stykke med klint. Flere steder i klinten er der tætte beboelser af digesvaler.Turen gik hurtigt. Vinden var i ryggen, og snart var vi ved stedet hvor vores nye billede var malet. Solen hang dog lige over klinten, og det var meget svært at se "billedet". Vi må tilbage en anden gang i et bedre lys.

Vi afsluttede turen med en dejligt måltid på Cafe Vivaldi i Karrebæksminde. Da jeg hentede bilen stod månen op - rød og helt rund.

Rolængde 16 km

En gåtur et par dage senere gav i første omgang en flot udsigt over det vand vi havde roet på
og mulighed for at tage billedet af vores billede.

Ingen kommentarer: