onsdag den 23. september 2009

Fisketur på Tysrup Sø

Hele weekenden har jeg været på fisketur på Tystrup Sø. Vi boede på den gratis campingplads ved Frederikskilde tæt på søen. Når vi kom ned til søen om morgenen, lå tågen tæt over vandet, mens solen skinnede over tågen - det var et fantastisk syn.
Jeg kunne dårligt nok tage mig sammen til at fiske, men gjorde det dog og fangede en pæn gedde (ca. 85 cm)
Det var første tur med ekkolod, og som det ses på billedet virker det fint.
Aborrene havde ikke mange chancer, når flokkene først var fundet. Vi kunne fange så mange vi orkede - desværre var der langt mellem de store af slagsen. Gedderne holdt til de samme steder, så der var lidt "bifangst" af dem - 5 stk. blev det til.
Min GPS drillede, og ville ikke finde satelitterne (det er nu ordnet). Men når det hele spiller, er det let at gemme de gode steder - huller, toppe og skrænter, så jagten på fisk bliver mere intens.
Da vi skulle hjem, lykkedes det mig at pakke al bagagen som dækslast på fiskekajakken. Jeg bliver mere og mere glad for at fiske - og gøre det fra Blackwateren. Jeg sidder godt, kajakken er meget stabil, jeg har plads til grejet og kajakken er trods den store bredde og korte længde letroet. Når jeg bliver færdig med det trædæk, jeg er ved at lave, kan den også tage en del søgang.
Rolængde 32 km

Ingen kommentarer: