fredag den 28. december 2012

Premiere og jubilæumstur

Vejret var fantastisk med høj sol og næsten ingen vind da jeg roede den første tur i min nye Tiderace XploreX Classic, så jeg må vente lidt med beskrivelse af kajakkens egenskaber. Indtil videre kan jeg bare konstatere at det er en dejlig stor kajak, som jeg kan få både min r.. og mine lange ben ned i - herligt! Og at kajakken er med ovale luger for og bag, masser af plads til oppakning og to dagsluger med klikluger - en bag og en foran cockpittet - er heller ikke så skidt.

Det var Thomas der havde opfordret til turen, og han mødet op i sin julemalede kajak.

Til påske forventer vi at han stiller med påskelam og kyllinger i stedet for kravlenisser, Magnus Tagmus og rensdyr.
Turen gik rundt om Gavnø
og vi formastede os til at gå i land på Baronens ø
hvor vi nød en kop suppe, lidt brød og en kop kaffe, inden vi tag af sted igen.
Vi havde snakket lidt om at vi måske blev stoppet af is, men det var heldigvis smeltet alt sammen, så der var ingen problemer med at komme rundt.
Det udmattede dog den stakkel Thomas, så han måtte snuppe et lille hvil :-)
Hvis hans øjne var åbne kunne han nyde synet af mange, mange ænder på himlen.
Vi havde ikke set så mange fugle undervejs, men de gemte sig alle mellem Ydernæs og Gavnø. Der var i perioder næsten tale om sort sol med ænder.

Da vi nåede tilbage til klubben kunne jeg konstatere at jeg havde rundet et skarpt hjørne i rostatestikken. Turens 15 km betød at jeg nåede 2000 km i 2012 - det højeste antal km jeg nogensinde har roet.


Ingen kommentarer: