onsdag den 20. maj 2015

Træningstur

Tirsdag var vi på en kortere træningstur i strid blæst.

Vi kæmpede os i mod- og sidevind i læ af Lindholm. Undervejs trænede vi relevante teknikker. Johnny gav et trick fra hans EPP3 kursus videre. Når der udføres lavt støttetag er hoftekippet vigtigt. Det kan dog drille lidt, men hvis man fører hovedet frem mod det modsatte knæ, kommer det drilske kip helt af sig selv. Mon der er et tilsvarende trick til det høje støttetag?

På den sidste del af turen havde jeg træktov i en roer der brugte mange kræfter på at holde kursen. Vi var begge overraskede og tilfredse med oplevelsen. Jeg mærkede stort set ikke at jeg havde en på tovet. Og roerne i den bagerste kajak oplevede at det ikke var nødvendigt at styre og kunne brug kræfterne på at komme fremad. Måske en løsning vi skal bruge lidt oftere, når der er roere der har det svært i vinden. Der er en sand vind-vind løsning.

Efter spisepause på en forblæst Gavnø, gik turen hjemad i fin medvind. Det gav et par fine surfture, men der var lidt kort af stand mellem bølgerne til at turene blev ret lange. Ved den grønne nr 2 bøje - som af klubkammerater er blevet udnævnt som min bøje - fra kanalen gik vi gang med lidt rulleøvelser. Jeg prøvede først et par gange med min rullepølsepagajflyder. Da jeg tog den af, oplevede jeg at det faktisk var nemmere at rulle uden flyderen, og jeg tog i alt en 6-7 rul i det halvkolde vand. Neoprenhætten beskytter dejligt, men der er grænser.

Det blev dog til 12 km

Ingen kommentarer: