torsdag den 17. september 2015

Enø rundt fra Fjordhuset

Jens havde aftalt rotur med Jan og jeg, så ved NKC læssede vi min kajak på Jens Land Rover.
Vi ville en tur til Dybsø og lagde i ved Fjordhuset, og da jeg ikke ville ro ud gennem havnen og ud i ret store bølger og modvind, tog vi turen med Dybsø inde på Fjorden.
Mens Jens og jeg lagde i vandet lå Jan og nørdede lidt teknik på vandet.
Fjordturen betød dog ikke at vi ikke fik modvind, og da jeg allerede fra turstart var lidt "slatten" i hele kadaveret, var det en hård tur. Jens bød dog på Snickers chokoladebar da vi var roet godt møre, så vi klarede turen til Dybsø hvor vi holdt spisepause.
Solen skinnede et par gange mens vi var i land, og så var det ret lækkert at ligge på stranden og slappe af oven på strabadserne.
Der er ikke så meget at sige om turen hjem, end at der var nogle overraskende store bølger. Jeg prøvede at fiske kameraet frem et par gange, men hver gang blev jeg ramt af en bølge, og så fik jeg andet at se til end at fotografere.
Da vi nærmede os molerne ved Karrebæksminde tog løjerne til med refleksbølger. Vi nåede dog alle tre ind bag de beskyttende moler uden at skulle i vandet. Jeg måtte benytte et par støttetag undervejs, og det var da rart at få konstateret at de virkede.

Vi fik roet 16 km

Ingen kommentarer: