søndag den 14. april 2019

Søndagstur rundt om Gavnø

Der var lovet en del vind søndag, så jeg satsede på en tidlig tur og håbede at jeg undgik det værste blæsevejr.
På udturen gjorde det nu ikke noget, for der var der medvind, og Henrik og jeg susede ud til Lindholm. På de dybe steder på fjorden var der mulighed for lidt surf, og på et tidspunkt kom bølgerne fra to sider - det var ret underholdende.
Forbi Lindholm drejede vi mod Kragestrømmen mellem Enø og Gavnø, og på den del af turen var der læ.
Da vi roede mod Karlsgab, måtte vi arbejde. Men det var helt fint og vi nød begge turen.
Ved Karlsgab holdt vi en lille pause og nød udsigten. Det er i sandhed et flot sted at opholde sig.
Ved Gavnø hilste vi lige på et par andre NKC-ere på tur - og nok så spændende så vi et par havørne. Først så vi en masse gæs, hejrer og andre fugle få travlt med at komme væk - og så svævede to ørne over engene.
18 km blev det til - og dermed fik jeg rundet 17.000 km i kajak. Med min rokadance bliver det til over 8.000.000 rotag - ikke mærkeligt at det gør af og til lidt ondt i de 68 år gamle skuldre.

Ingen kommentarer: