lørdag den 28. marts 2020

Hoddogtur*

*Sådan staves og udtales den populære pølseret når Jes og jeg er på tur. Jes citere gerne flittigt fra anmeldelsen af Pladderballes pølsevogn der kan høres her

Min gamle roven Jes og jeg havde aftalt en lille rotur i det gode vejr der midt i coronakrisen havde lagt sig over Danmark.
Det kræver en lille gang twist at få sprayskirtet på plads, og når det nu er et års tid siden Jes sidst var kravlet ned i en kajak er det vel ingen skade at sidde klar med kameraet. Og som det ses, entrede Jes Furyen i fin stil.
Jan ville også gerne med og stødte som vanlig til os på vandet.

Kort efter vi var mødtes begyndte et mindre havørneshow over vores hoveder. Hele 4 ørne prydede himlen. Det er et syn jeg aldrig bliver træt af at beundre, selv om TG5's mange millioner pixel og 4k opløsning ikke skal have meget ros for hvad det kan præstere.

Vi gik i land på Gavnø og lavede et lille bål af medbragt brænde. I løbet af kort tid var det brændt ned til fine gløder, og hoddog-showet gik i gang. Jeg havde medbragt gourmet pølser og alt nødvendigt tilbehør. Heldigvis havde jeg lidt ekstra pølser for Henriette og Thomas stødte til os. De havde været en tur i Karrebæksminde og tilbød os fiskefrikadeller. Oven på to hoddogs takkede vi nej, og gav som et modbud en opfordring til at nyde en gourmetpølse. Det blev der taget imod.
Vi fulgtes ad hjemad, og for ikke at ro fra os var Thomas nødt til at holde lidt pauser undervejs.
Kanalen præsenterer sig nydeligt med blomstrende træer og buske.
Og stakkels Thomas måtte blive ved med at holde pauser
Helt klart en tur til 5 stjerner:
⭐fantastisk vejr 
⭐havørne 
⭐gode venner 
⭐lækre hoddog
⭐flot natur

Det blev til 11 km

Ingen kommentarer: