onsdag den 28. april 2021

Sejltur med Jesper

Jeg havde aftalt at tage på tur med Jesper lørdag ved middagstid. Da jeg ankom var Jesper allerede klar og havde taget et sejl frem. Det ville jeg også prøve, og snart var et medvindssejl monteret på min BP.
Ude på fjorde var vinden så gunstig at vi kunne ro et langt stræk med sejlene oppe. Det gik ikke stærkt, og hvis vi roede til, krøllede sejlene sammen.

Vi havde lagt kursen så vi kom ind over nogle lavvande områder og tæt på både Gavnø og Lindhol. Det gik fint ind over det laver, men det var svært at se hvor vi var på vej hen.
Sejlet holdes oppe af hovedet, og onde tunger vil nok mene at så bruger jeg det da til noget. Kajakken styret med almindelige styretag og kantning.

Turen  var på 18 km med 3-4 af dem med sejlet oppe


Ingen kommentarer: