fredag den 20. maj 2022

Med NKC på Enehøje

Jeg havde booket shelteret på Enehøje I Bededagene og inviteret klubkammeraterne i NKC på tur. Det var der 9 der tog imod. 

Vi kørte derned lidt i hold. Selv ankom jeg sent fredag aften efter en konfirmation og måtte ro i mørket og 9-10 sekundmeter vind over til øen. Heldigvis er det meste af fjorden lavvandet, så bølgerne er ikke så store. De var dog lidt "sjove" i sejlrenden. Jeg slap dog over og klubkammeraterne tog imod og hjalp med at bære min bagage op til shelterpladsen. Jeg indrettede mig i shelteret sammen med Tomas. De andre sov i telt.

Næste morgen ankom Hans og Susanne. De havde taget basser med - og så er man jo altid ekstra velkommen.

Det blæste stadig meget, så for de fleste af os blev det til en lille rotur til Slot, hvor vi så kong Hans's befæstede skibsværft. Under vejs fangede  i en del hornfisk.

De blev røget i min lille ABU rygeovn og nydt til frokost tilbage i lejren.
Resten af dage gik med gåture og hygge i lejren
Om aftenen gik vi til stranden for at se solnedgangen - og den var ganske nydelig.
Søndag var vejret fint, og vi roede ud til Albuen og så den lille udstilling der er i den gamle observationspost, hvorfra der i mange år blev iagttaget hvilke russiske krigsskibe der sejlede gennem Storebælt. 

Efter besøget på Albuen roede nogle tilbage til Langø og vi var nogle der tog en tur rundt om Enehøje inden vi roede til Langø for at læsse kajakkerne på bilerne og køre hjem. 

Trods det meget blæsende vejr de første par dage var det en fin tur hvor jeg fik roet 29 km

Ingen kommentarer: