mandag den 26. marts 2012

Fri fredag

Nu har jeg jo som pensionist fri hver dag, men alligevel byder der sig af og til en ekstra lejlighed til en lille rotur. Denne fredag besøgte fruen en veninde, og jeg sad ensom hjemme :-). Hvad kunne så være mere passende end en lille tur på vandet.

Ved klubben var Jens og Astrid lige ved at være klar til at tage af sted på året første tur for Astrid. Jeg fik tilbuddet om at tage med, så det gjorde jeg. Astrid skulle prøve jens Greenlander, så inden vi tog af sted skulle ryglænet lige tilpasses.
Og Jens skulle have rettet pedaler i klubbens Elaho. "Tøsedrengen" turde ikke tage en katapultstart fra broen selv om jeg tilbød at gå i land og give ham et ordentlig skub.
Efter et stykke tid byttede de kajak, og Astrid bifinder sig tydeligvis godt i Elahoen, der der også gennem flere år har været en populær klubkajak.
Vi rundede Lindholm, og med vinden svagt i ryggen, drev vi ned langs øen og nød de mange fugle, derr hvert år vælger øen til redested.
På sådan en tur er det dejligt at være kajakroer i Danmark.

Rolængde 11 km

Ingen kommentarer: