fredag den 22. juni 2012

Tirsdagstur med båtnakker på fjorden

En skøn tirsdag aften roede vi en flok til den lille strand i Karrebæksminde havn.

Jeg ville egentlig godt have rundet Enø og Dybsø, men kunne ikke lokke nogen med så jeg fulgtes med de andre tilbage langs sejlrenden. Undervejs mødte vi nogle tåber i speedbåde.
Der er en grænse på 5 knop i sejlrenden - som Søren sagde: "det der er vist 5 af hurtige knop!" Føreren af båden så heller ikke så glad ud, da jeg demonstrativt fotograferede den. Men sådan ser en fartbølle i speedbåd altså ud:


Jeg vil fortsætte min fotografering af tumberne, og får jeg et godt billede, ryger det af sted til avisen. Det kan virke lidt hysterisk, men det er ikke længe siden en fulderik "tabte" en passager, der røg i skruen. Og vi føler os noget udsat i kajakkerne, når speedbådene drøner om ørene på os. De fleste steder kan vi være i fred, men et par steder - bl.a. Karrebæksminde - kan vi ikke undgå at færdes i samme vand.
Og tumben var ikke alene på fjorden.

Nå, men bortset fra mødet med speedtosserne havde vi en hyggelig tyr og fik da roet 15 km.

Ingen kommentarer: