mandag den 4. juni 2012

Instruktørsamling

Vi var 7 instruktører fra Næstved Kajak- og Canoklub der deltog i DKF's instruktørsamling i Kerteminde. Vi havde planlagt at køre derover fredag aften, men desværre kunne vi ikke følges derover, da vejret ikke tillod traileren at komme over broen før lørdag morgen - vi var dog nogle stykker der kørte fredag aften og lyttede til et foredrag om design og produktion af Arrow kajakker. Måske lidt nørdet at høre om forskellige materialer og limtyper, men jeg synes nu at dt var meget spændende.

Dagen efter var der forskellige workshops. Jeg deltog i en om læring med et smil og en om undervisning af ældre. Der var også et foredrag om hypotermi (afkøling). Det sidste var noget langtrykket og os der havde deltaget i NKC's kuldekurser fik ikke rigtig nogen nye relevante oplysninger. De to workshops var derimod lærerrige, og ikke mindst snakken med instruktørerne fra de andre klubber gav mange fine input.

Søndag deltog jeg i en workshop om naturformidling, og her fik jeg smagt forskellige planter på stranden. Om eftermiddagen havde jeg planlagt at ro en lille tur, men jeg valgte at blive ved Kertemindes lækre klubhus og nød kanoinstruktørens arbejde med nogle meget lystige elever og de sociale samvær på terrassen.

Jeg havde inden samlingen frygtet lidt at jeg som nyudklækket instruktør 1 ville halte langt bagud for de mere garvede. Det gjorde jeg heldigvis ikke, og jeg havde en dejlig weekend.

Jeg fik roet 15 km

Ingen kommentarer: