fredag den 9. maj 2014

En lille aftentur

Torsdag aften havde vi åbent hus i NKC, og Jan foreslog at vi mødtes på fjorden på en lille rotur inden mødet
Da jeg roede ud af kanalen åbnede de søreme svingbroen for mig .. eller måske var det for Mette Pan der overhalede mig lige før broen.
For enden af kanalen blev jeg mødt af et mærkeligt syn. et godt stykke ude i kanalen stod en kæmpe gravemaskine og arbejdede. Kanalen trænger åbenbart - og tydeligvis - til en uddybning. Hvordan er lige reglerne for vigepligt mellem kajakker og gravemaskiner. Jeg ved det ikke, men da jeg altid ror efter reglen "Størst havner øverst", roede jeg i en stor bue uden om den.
Der var en strid modvind på fjorden, så jeg måtte knokle for at komme frem. Jeg havde lidt besvær med at få øje på Jan. Da jeg fik øje på ham sejlede han lystigt af sted i sejlrenden med vinden i ryggen. Han fortalte at han siden Karrebæksminde havde haft vinden lig i ryggen, og da stømmen i den gravede sejlrende var imod ham, gav det nogle fine bølger at surfe i.
Det ville jeg da også gerne prøve, så Jan vendte om og vi roede mod Karrebæksminde. Det gav nogle ordentlige skyllere, når kajakken huggede i bølgerne. Vinden havde dog lagt sig lidt, så det var først da vi nåede tilbage midt på fjorden at bølgerne var store og lange nok til at skubbe os af sted. som sædvanlig måtte vi knokle for at følge dem og styre i dem, men sjovt var det. Og som billedet viser var det også smukt med en fin regnbue at styre efter. Lidt mere foruroligende var rumlen af et par tordenskrald, men heldigvis blev det ved den fjerne buldren og lidt regn.

Rolængde 13 km

Ingen kommentarer: