fredag den 19. juni 2015

Korsør havn

5 dage på camping i Halskov for foden af Storebæltsbroen har kun budt på en enkelt dag med anstændigt rovejr. De restende dage har det været koldt, regnfuldt og blæsende. Rigtig dansk sommer. Det gjaldt også fredag, men nu måtte jeg ud. Med sikkerhedsstation, redningsnummer og et  blafrende Blåt Flag var det bare at komme af sted
Jeg skulle lige ud og kikke ved revet - havde lovet fruen ikke at sejle helt derud - og her gik det lystigt for sig. Det ses ikke på billedet, men skønsmæssigt klaskede de højeste bølger et par meter op når de blev ramt at de større refleksbølger
  
Efter kigget vendte jeg kajakken mod Korsør, og det gik lystigt af sted med bølger og vind i ryggen. Ofte sprøjtede vandet for boven og jeg sad smilende og korrigerede med telemarksving. Jeg prøvede også bagror, men telemarksvinget virker bare meget bedre og koster næsten ingen kræfter. Bagroret er hård ved mine skuldre.
I havne var et par af de store krigkanoer kommet tilbage. En af dagene lå en af dem og legede med en F 16 der simulerede angreb - ikke så tosset for en som mig, der også af bidt af fly.
Køn kan man ikke just kalde de nye fregatter
Men de nye blokke i den gamle færgehavn ser nu ikke så tossede ud. Og da jeg har besøgt en tidligere kollega, der bor der, kan jeg også sige at set inderfra er der en forrygende udsigt over bro og havn
Der står Korsør Havn på det gamle flotte hus
Og at det er en aktiv havn vidner bl.a. Poul Løwenørn ved lystøndedepotet om. På kajen står diverse bøjer klar til at blive fragtet til søs og anbragt af skibet
Selv om der længe ikke har kørt tog, ligger den gamle station også og pynter med sin flotte arkitektur op ved havnen.
Jeg havde jo drømt at kunne tage et flot solnedgangsbillede over et blikstille bælt og med broen som forgrund. Det bliver ikke til noget i denne omgang, men efter en hel tur i regnvejr, skinnede solen dog lidt gennem skyerne.
9 km blev det til - halvdelen (hjemturen) i strid modvind

Ingen kommentarer: