onsdag den 23. juni 2010

Midsommertur



Jeg havde en time at slå ihjel inden afgang til tirsdagsturen kl 17. den brugte jeg til at ro en tur rundt om Ydernæs. Vandet i den stillestående Gammelå er dog ved at være så fyldt med planter, at det er en blandet fornøjelse at ro i den ellers hyggelige å.

Jeg kunne dog sidde og nyde en masse fugle med afkom. Bl.a. kom jeg til et tilfælde til at ro tæt forbi et par blishøns med deres punker-lignende unger. Normalt generes fuglene ikke af os kajakroere - de er vant til os. Men når de har unger kan man godt fornemme at de helst vil være i fred - og det bestræber vi os på at respektere.

Da jeg kom tilbage til klubben var tirsdagsholdet ved at komme på vandet. Vi roede en tur til Karrebæksminde i modvind - nød aftensmaden på stranden i havnebassinet - og roede tilbage i nærmest vindstille.

På vejen mødte vi en meget gal svane, der hvæsende forsvarede sin unge og nærmest søgte konfrontationen selv om vi bestræbte os på at ro i en bue uden om den.

Vel tilbage i klubben gik vi i gang med den altid populære og publikumsvenlige disciplin: "Udstigning af kajak" - for ikke at hænge nogen ud er personen gjort anonym.

Rolængde 23 km

Ingen kommentarer: