lørdag den 23. april 2011

Kort tur

Var sammen med fruen på campingtur på Roskilde Camping ved Veddelev. Pladsen ligger lige ned til Roskilde fjord, så selvfølgelig var kajakken med.

Den første dag roede jeg til Roskilde, hvor jeg mødte et par gamle venner. Susanne har meldt sig på kajakskole i NKC, så vi skulle selvfølgelig "sparke lidt kajak". Vi havde aftalt at mødes ved havnen, og det bedste sted at gå i land viste sig at være ved den lokale sejlklub, der også huser kajakker. Jeg har aldrig set så mange kajakker før. De lå udendørs på stativer - utroligt hvis de kan ligge i fred - og Susanne og jeg fik en god snak om de mange muligheder der er, når man skal ud og købe en kajak.

Mens vi snakkede kom en far og en søn ned til havnen, tog et par kajakker, og roede af sted i træningsbukser og t-shirt - jeg stod i min tørdragt og rystede måbende på hovedet. Den slags mennesker skulle prøve et kuldekursus i den ropålædning - så fik de måske noget mere fornuftigt tøj på.

Susannes mand Jørgen kom også forbi, så det blev til mere snak - jeg glemte helt at tage billeder af de mange kajakker, men fik dog et af den grimmeste båd i havnen.
Tiden gik - og da jeg kom på vandet igen, kunne jeg se at det var ved at være spisetid, så jeg roede bare tilbage til campingpladsen.

Rolængde 6 km

PS - det blev turens eneste rotur. Halsbetændelse fratog mig lysten til kajakroning resten af dagene. Ærgerligt, for det var et fantastisk vejr

Ingen kommentarer: