tirsdag den 8. maj 2012

Fisketur

Der har været hornfisk ved kysterne en uges tid, men det har været møgvejr, og jeg har haft travlt, så det blev den 6. maj inden jeg kom på vandet med fiskestang. Det blæste en smule, så jeg tog mine støttepontoner med på agterdækket - klar til at blive monteret.
Det var første gang jeg fiskede i åben sø med småbølger, og effekten af pontonerne var fantastisk. Selv i det noget brogede bølgebillede i stærk strøm mellem molehovederne ved Karrebæksminde sad jeg trygt og fiskede og fotograferede - bl.a. en flok skarver på vej hjem efter dagens arbejde med at fange fisk.

Når jeg fisker fra havkajakken bruger jeg en kort fiskestang, og den sidder fast i min vest. Det fungerer fint. Den sidder ikke i vejen, jeg mærker de mindste hug og den er nem og hurtig at få fat i.

Jeg roede til parkeringspladsen midt på Enø og tilbage igen. Undervejs havde jeg en del hug og fangede 4 hornfisk. Til fiskeriet bruger jeg silkekroge - og det er rigtig rart at der ikke er kroge at tage hensyn til, når en sprællende horfisk skal fanges med hånden.
På tilbageturen kom solen frem under skyerne, og det må man jo have et billede af
Mens jeg tog billedet, snuppede en hornfisk mit blink, og mens jeg fightede den drejede kajaken, og jeg så det flotte lys på klinten bag mig.

Og da vi jo ikke må gå ned på udstyret, monterede jeg korrekt lys (hvidt lys der kan ses fra alle sider) på kajakken, da det begyndte at blive mørkt.

Ingen kommentarer: