onsdag den 19. september 2012

Tirsdag med store bølger

Tirsdagsturen gik i modvind mod Karrebæksminde.
Strømmen var voldsomt udad, og kombineret med vind ret ind i havnen gav det nogle imponerende store bølger - både i kanalen og bassinet inden for molerne.

Det var sjovt, men også en smule scary at ro ud i bølgerne - og jeg fik kun taget et enkelt billede. Prøvede man at holde ud til siderne, fik man ikke meget ro. Bølgerne var knap så store, men strøm og bølger kom fra flere sider. Det var også lidt af en oplevelse at vende om i de meterhøje bølger der slet ikke var noget mønster eller regelmæssighed i.

På turen indad kunne vi surfe på bølgerne men strømmen holdt os tilbager - det var en sjov oplevelse. Ved broen gik alle i stå og vi skulle i "Duracel kanin" mode for at komme under den. Jeg er overbevist om at de mennesker der stod på kajan rustede noget på hovederne af de gale kajakroere. Jeg er heller ikke sikker på at jeg havde roet ud i det, hvis jeg først havde set vandet fra den side.

Vi slap dog alle tørre fra turen, og blev blæst mod Næstved i et imponerende tempo.

Rolængde 16 km

Ingen kommentarer: