lørdag den 30. juni 2018

Blæsevejr

Det blev så den første tur i blæsevejr i min Black Pearl uden finne. Og det blev en blandet oplevelse. Perlen er som sådan let at styre, da den reagerer fint på de forskellige styreteknikker, men jeg var ikke i topform, og speciel kantning havde jeg det meget dårligt med på turen. Nogle overbelastede sener i lysken gav store smerter, og et generelt træt og slidt skrog drillede også undervejs. Såh, mon ikke at jeg sætte finnen i det rum der allerede gemmer sig under glasfiberen bagerst på kølen. Det vil også hjælpe lidt på det problem at kajakken hurtigt drejer, når jeg holder op med at ro - fx når jeg tager billeder.
Turen gik rundt om Gavnø. Vi holdt en lille pause på Vejløsiden af Karlsgab. stien ned til vandet er næsten groet til, men vi fik da plads til vores kajakker.
Fra Karlsgab og over mod Enø fik lidt småbølger at muntre os i. Jørgen roede fint af sted i modellen fra sidste års byggeri.
Den sidste del af turen fik vi vinden i ryggen og kunne slappe lidt af. Vi mødte lidt trafik på fjorden.

Det blev til 17 km

Ingen kommentarer: