onsdag den 29. august 2018

Stocken - Gulholmen

På den sidste dag i Stocken blev det også til en rotur.
Selv om det betød modvind hjemad, valgte jeg at ro mod Gullholmen.

Jeg var tidligt af sted så der var ikke meget trafik på stranden eller vandet. Turen gik forbi Stocken by, forbi nogle af småøerne, over sejlrenden og mod Gullholmen.

Undervejs kom jeg forbi et af de steder jeg tidligere har overnattet. Det var nemt at kende pga det meget tæt bebyggede skær der lå tæt på lejrpladsen.

Der var lidt mere liv i Gullholmen, hvor sejlerne sad og nød morgenen i deres både, og enkelte var på vej på vandet.

Vejret var rigtig dejligt, så jeg roede videre ud og rundt mellem nogle halvstore øer i det brede sund nord for byen.
Her var udsigt til Kattegat, og jeg kunne se flere småbåde med fiskere - det var nok makrel de prøvede at fange.
Der var en meget flot tur rundt om øerne.

Man fornemmede at det godt kunne blæse, men så er det jo godt at give skuret en bardun inden det blæser i vandet.

Det gode vejr viste sig bla ved at vinden næsten lagde sig, da jeg efter en kort strække-ben  pause vendte spidsen af kajakken retur mod Stocken campingplads. Der var også lidt læ inde under land ved Hermanö, så jeg oplevede at ro i næsten vindstille. Lækkert!

!6 km

Ingen kommentarer: