fredag den 6. juni 2008

Rulleøvelser ved Karrebæksminde

Sverri havde inviteret til rednings- og rulleøvelser ved stranden på Enø.


Jeg valgte at ro derud og kombinerede turen med et besøg min fætter Erik og hans viv Gretes båd der besøgte Karrebæksminde. Min egen viv Karin kørte derud i bil. Det var hyggeligt at hilse på dem.
Min entre på Erik og Gretes båd var alt andet end elegant. Det er ikke helt let at klatre om bord på en LM 28 fra en kajak. Der var derfor store forventninger til underholdning - og skydeklare kameraer fremme - da jeg skulle ned i kajakken. Til alles skuffelse - på nær min - gik det i fin stil - og jeg kunne skyde igen
Bagefter nød fruen og jeg en lille frokost på en af Karrebæksmindes mange kroer. For at komme på kro skulle jeg krydse kanalen lige ved broen, men når den går op er det fornuftigt at holde sig lidt væk i en lille kajak. Store både i fart, kraftig strøm, hæk- og refleksbølger i et snævert farvand er ikke stedet at krydse i en kajak - så hellere vente et par minutter.

Ved 5-tiden trillede et par biler med kajakkker på taget forbi, og så var det bare med at komme i båden og ro om til stranden. Vi roede lidt væk fra fluepapiret og begyndte at træne solo- og makkerredninger samt indledende øvelser til rul.
Med paddlefloat monteret lagde vi os ned på siden, og øvelsen var nu at træne hoftevrikket, så kajakken kom på ret køl uden pres på pagajen. Det var ikke helt let, men det gik da fremad, så der er håb om at et rul kan læres på et tidspunkt. Sverri havde købt et vandtæt videokamera, så forhåbentlig kommer der et link til til nogle optagelser


Efter et par timers træning roede jeg tilbage til klubhuset.


Rolængde 20 km

Ingen kommentarer: