mandag den 16. juni 2008

Så lykkedes det

Forleden dag svigtede vinden da jeg roede hjemad. Men i dag holdt den, og sliddet i modvinden blev belønnet med fine surfture på turen hjemad. Jeg har faktisk aldrig oplevet så store bølger på fjorden, og nok heller aldrig kommet så hurtigt fremad i min Touryak - GPS'en viste at højeste hastighed havde været 13,2 km/t.

Hele turen hang truende skyer på himlen, og jeg kunne se bygerne rundt omkring fjorden, men jeg slap stort set for regnForleden dag blev der placeret et par sheltere ved kanalens indsejling - vi må håbe at de ikke bliver indtaget af den lokale knallertungdom, så er der nok ikke så mange naturinteresserede der har lyst til at være der. Stedet er svært at nå fra vandet, da der skal kravles over en palisade af rustne jernbanesveller. Et par hundrede meter fra shelterne er der en fin landingsplads.

Turen sluttede i den rene idyl - en flot regnbue hang over Svingbroen.

Turens længde var 18 km

Ingen kommentarer: