onsdag den 1. juli 2009

Tur til Karrebæksminde

Min sidste tirsdagstur inden ferien var en noget problematisk tur. Jeg havde om eftermiddagen fået fotograferet øjnene hos en øjenlæge. For at få taget et godt billede får man dryppet øjnene med noget der gør at pupillerne er vidt spærret op. Og jeg skal love for at de så slipper lys ind når man sidder i en kajak omgivet af reflektioner fra vandet.

Resultatet var at jeg roede med hårdt sammenknebne/lukkede øjne og i løbet af kort tid fik en gavaldig hovedpine - ondt i skulderen - ondt af mig selv - og kunne ikke følge med feltet. Med andre ord - ren ynk.

Mine rokammerater sørgede pænt for at der altid var nogen i nærheden af mig, og på et tidspunkt tilbød Johnny mig et par Panodiler. Dem tog jeg imod.
Vi holdt pause ved stranden hvor medbragt mad og is blev nydt blandt mange badegæster. Turen hjem gik fint. Pupillerne kunne nu lukke overflødigt lys ude, hovedpinen var væk, skulderen gjorde ikke ondt - og jeg kunne følges med de forreste og havde endda overskud til at tage et par billeder.
Morale - hav altid et par Panodiler med på tur.

Rolængde 17 km

PS - jeg rundede 3000 km i alt på turen inden solen gik ned mellem skyerne.

1 kommentar:

Aksel Steen Christensen sagde ...

Hej Bent.

Ja jeg kan se vi har lært denne uge, jeg lærte lidt om solen, og jeg kunne se du også lærte lidt om solen forleden...godt du kunne klare dit med et par panodiler. ja jeg lider stadig under min solskoldning, MEN vi er blevet klogere.

Mvh Axel