søndag den 11. april 2010

Chokoladetur

Da klokken nærmede sig afgangstiden - kl. 10 -  for havkajakroernes søndagsture i NKC. Var det kun Jan og jeg der var mødt op. Men så dukkede Elisabeth og Lone op. De havde planlagt shoppingtur til Karrebæksminde, så vi roede sammen med dem i en behagelig rygvind til byen med Græshoppebroen.

Undervejs mødte vi et noget næsetungt sfragtskib på vej mod Næstved. Det generede os ikke så meget, men da vi kom til læsiden af den lille ø Lindholm, kom bølgerne fra begge sider, og så kom jeg lidt på arbejde, da pedalerne til  roret på SeaBird stadig ikke var justeret så de kunne bruges (jeg kunne ikke komme til med det værktøj jeg havde taget med).
Efter en times roning kunne vi gå i land på stejlepladsen ved siden af sejlklubben. Når fiskerne har fået banket deres pæle ned langs kysten, er det alle tiders sted at sætte kajakker i vandet, hvis nogle skulle få lyst til at ro en tur på fjorden eller rundt om Gavnø eller Enø.
Pigerne fik shoppet, og Jan og jeg gik på visit i Fjordhusets nye lokalitet ved DUI centeret. Efter disse aktiviteter mødtes vi i konditoriet og fik os en kop the eller chokolade.

På turen hjem måtte vi arbejde noget mere for at komme frem. Vejret blev bedre, men det blæste stadig en del. Pludselig så vi en stor fugle blive jaget af måger - og minsanten om ikke det var den upopulære havørn der absolut ikke var velkommen i nærheden af rugeområderne på Linhold. I det hele taget vrimler det med fugle på fjorden lige nu.
Ved Gavnø mødte vi Leif i en helt ny Cetus og senere dukkede Lars op - også i en ny kajak.

Rolænge 16 km

Efter vi kom hjem tog jeg kajakken med hjem i garagen og fik flyttet og justeret pedalerne. I stedet for et løst sæde lagt ned i bunden har jeg også flyttet det originale sæde lidt tilbage og lidt ned. Det giver bedre plads til benene. Nu glæder jeg mig til at prøve kajakken med ror der virker som andet end finne :-) - og måske får jeg taget et billede uden en vanddråbe på linsen.

Ingen kommentarer: