tirsdag den 28. juni 2011

Fisketur med sej kusine

Jeg har i et stykke tid gået rundt med en tanke om at tage afsted en aften, sove på stranden og ro hjem næste morgen. I går besluttede jeg mig for at det var nu. Lidt opringninger til forskellige rokammerater gav ikke ngen romakker, men en opringning til min kusine i Karrebæksminde om jeg kunne parkere bilen hos hende, gav pote. Min kusine Kirsten roede med.
Vi tog af sted fra hendes grund ned til fjorden. Der var modstrøm ud under Græshppebroen, men da vi var ude på bugten fik vi vinden i ryggen og solen i fjæset. Den gav dog nogle flotte panoramer da den gik ned. Jeg fiskede undervejs og fik et par hornfisk, der dog fik lov til at svømme igen.
Vi kiggede efter soveplads undervejs, og endte ved Bjørnebæk, hvor der er en fin strand at gå i land på og et græsbeklædt dige, hvor vi kunne sove. Det gjorde vi dog først efter at have siddet og snakket mens mørket faldt på. Kirsten mindede mig om at vi faktisk havde haft en fætter/kusine-sammenkomst på præcis det samme sted for en del år siden. Vi faldt i søvn med udsigt til tjernerne, og jeg sov godt - og for mig usædvanligt længe - i min sovepose.
Efter morgenmaden gik turen tilbage. Det havde blæst op, så der var pæne bølger, men min seje kusine klarede dem i stiv arm.
Efter en halvanden times tid kunne vi ro ind mellem de beskyttende molehoveder ved Karrebæksminde. Her mødte vi Thomas, der var roet ud for at ro os i møde. Det blev ikke til meget fiskeri på vejen hjem, da der var meget tang i vandet.
Rolængde 20 km

Se flere billeder her.

Ingen kommentarer: