søndag den 31. juli 2011

Strandtur

Efter 1½ time i fitnesscenter trængte jeg til at komme ud og ro. Turen gik til stranden på Enø.

Der er ikke så meget at fortælle om turen andet end at jeg aldrig har oplevet så meget trafik på fjorden som på denne herlige sommersøndag. De fleste både var flinke til at sætte farten ned, når de passerede min kajak, men det skægge er jo egentlig at speedbåde laver betydelig mindre bølger, når de drøner forbi end når de tøffer stille af sted. De laver godt nok en arlig larm, men herregud - langt de fleste dage har vi jo fjorden meget for os selv.
Jeg synes jeg måtte knokle. Vinden var lidt imod, og når bøjerne midt på fjorden står så skævt, er strømmen også kraftig - og selvfølgelig imod. Det lovede ikke godt for turen under Græshoppebroen. Men med råstyrke og blændende roteknik ;-) fløj jeg under den. Der var en del refleksbølger ved enden af molen, men også de blev klaret.
Klokken var efterhånden blevet 13:30, så jeg roede forsigtigt ind blandt de få badende ved stranden, gik i land og fik mig en hotdog.
Hjemturen forløb nemt, men stadig med meget trafik.
Turlængde 18 km

Ingen kommentarer: