søndag den 9. august 2015

Teknik igen

Vi var en hel flok NKC-ere der tog til Vesterhave og trænede rul, sculling, støttetag, redninger mm. Vi læssede kajakkerne på trailer og kørte til  pladsen ved DUI hytten på Enø - kun for at konstatere at dem der roede fra Næstved kom lige så hurtigt til stranden som os.

Strømmen i kanalen var meget stærk mod os, og da vi samtidig ramte broåbningstidspunket hvor en hel armada stak til søs lå vi lidt i læ ved den meget omtalte pølsevogn
Da de største både var kommet forbi roede vi udad i kølvandet på en stribe motorbåde.
Vi etablerede base camp på stranden ved Vesterhave, hvor der ikke er ret mange badegæster og snart tumlede vi rundt i vandet.

Efter en god times tid var det tid til en pause. Jørgen bød på grillpølser, og snart lå vi mætte og tlpasse og solede os på stranden.

Efter pausen prøvede jeg at rulle med min reservepagaj, der er en almindelig uskivet pagaj. Det gik fint, men maven kunne ikke lide at vende den gale vej, så da jeg bagefter skulle prøve at komme rundt med almindelig greb på pagajen - og mislykkedes i et par omgange - var jeg lige ved at brække mig. Meget ubehageligt. Jeg må huske at spise mindre og holde en længere pause næste gang.

Fed dag vi afsluttede med rul i den strømfyldte - selvfølgelig havde den vendt og var igen imod med fuld styrke - kanalhavn i Karrebæksminde. Kolbe rullede lige ved broen, men med strømmen lige mod bropillerne få meter væk og heftig bådtrafik, skulle jeg ikke nyde noget.
Jes og jeg rullede foran Fiskehuset Enø. Og vi fik thumbs up og bemærkningen:"Sejt!" fra en ung pige på kajen.

Da jeg lige skulle slutte af med et par rul inden vi gik i land, var det knsp så sejt. Jeg kom rundt, men en muskel i læggen spang, så jeg humpede i land.

9 km

Ingen kommentarer: