tirsdag den 26. juli 2016

Slow-tur til Vesterhave

Hjemvendt fra ferie i det jyske uden kajak var lysten stor til at komme ud og ro en tur, og en af mine trofaste romakkere Jes var heldigvis frisk til en tur på vandet. Eneste problem var bare et hak i armen, som jeg fik af en propel på et modelfly. Såret der er syet sammen med et par sting måtte ikke blive vådt, så vi måtte lige vente på at det lokale apotek åbnede, så jeg kunne købe noget vandafvisende plaster.Plasteret blev sat på i klubben, og snart lå vi på vandet. Det kunne det vandafvisende plaster også nemt have gjort. Godt nok beskyttede de såret mod vand, men de dråber der landede på armen fik det hurtigt til at gå op i limningen. Heldigvis havde jeg købt et støttebind med, så ved kanaludmundingen blev plasteret pakket ind og arrangementet voldte ikke flere problemer på turen.
Vi blev hurtigt enige om at ro til Karrebæksminde, og for ikke at forstyrre de mange på fluepapiret på Enø, valgte vi at ro ind til stranden på Vesterhavesiden. Turens tempo var roligt - jeg havde en øm arm, og Jes var heldigvis i humør til en rolig tur. Den ellers dejlige strand var desværre præget af en en ret stram hørm fra rådnet tang både på land og i vandet, så pausen blev kort.
Vi valgte i stedet at tage ind til slæbestedet ved Inderhavnen og en tur på cafe. Her nød vi en kop kaffe - med påtår - et par hindbærsnitter og et par energikiks, så var kræfterne til hjemturen på plads ☺️.
Vinden, der havde været skråt imod os på udturen, var vendt, så den nu var imod os. Det gjorde nu ikke noget, for det var meget lummervarmt, så lidt vind i ansigtet var egentlig meget rart. Jeg valgte af hensyn til armen at droppe de ellers obligatoriske rul. Jes sprang også over i ren sympati.
Det blev til 18 km's afslappende rekreationsroning.

Ingen kommentarer: